Therapeut voor persoonlijkheidsstoornis

P.J. (Petra) van Bodegraven-Walraven / Geen reacties

Vraag

Iemand uit onze naaste omgeving lijdt aan een ernstige vorm van persoonlijkheidsstoornis. Daarbij is zij zeer hooggevoelig en heeft last van dwanggedachten. Kunt u ons op weg helpen met het zoeken naar een therapeut die echt in deze dingen gespecialiseerd is en een christelijke identiteit heeft?

Antwoord

Beste vragensteller of vragenstelster,

Dat is een lastige vraag omdat ik geen idee heb in welke regio u hulp zoekt! In de regio Utrecht en Gelderland, waar ik zelf werk als hulpverlener, zou ik meer weten waar ik u naar zou kunnen verwijzen. U kunt dit toch het beste met uw huisarts overleggen; hij heeft het meest zicht op de sociale kaart in uw regio.

Verder kunt u heel gericht zoeken op internet; www.ikzoekchristelijkehulp.nl. Verder kunt u zoeken bij de vereniging van christen psychiaters en psychologen www.cvppp.nl.

Tot slot kunt u informeren of er een vestiging is van Eleos in uw buurt. Daar werken zeker therapeuten die bekend zijn met persoonlijkheidsproblemen. Overigens is het van belang om te onderzoeken wat de ziektekostenverzekering wil vergoeden. Over het algemeen vergoeden zij de zogenaamde "tweedelijns" hulp. Hiervoor heeft u een verwijzing nodig van de huisarts.

Ik hoop van harte dat u hiermee verder kunt!

Met vriendelijke groet,
Petra van Bodegraven,
contextuele hulpverlening

Tags in dit artikel:

psychologie