Verlangen naar liefde en gemeenschap

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Wat kun je er aan doen als je heel erg verlangt naar liefde en gemeenschap, terwijl je nog geen verkering hebt?

Antwoord

Dat kan soms heel erg moeilijk zijn als je lichaam echt brandt van verlangen. Zorg ervoor dat je niet alleen hier aan moet denken, want dan leef je steeds in het gemis en daar word je niet gelukkig van. Juist datgene wat je zelf mist, zie je bij anderen dan zo dubbel en dwars aanwezig. Dat geldt ook voor een vrouw die naar kinderen verlangt of voor bijvoorbeeld een weduwe die dan anderen steeds samen ziet gaan. Probeer toch vooral ook naar de zegeningen die je wel hebt, te kijken.

Daarnaast is het wel een gezond verlangen. De Heere God heeft het zelf in de schepping gelegd dat een man naar een vrouw en een vrouw naar een man gaat verlangen. Je mag ook naar wegen zoeken om dat verlangen te vervullen. Misschien is een contactadvertentie wat voor je of anders de bemiddeling van een serieus huwelijksbureau.

Alie Hoek-van Kooten