Dwanggedachten over seks

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Elke keer als ik verliefd ben begin ik te fantaseren over (geweldadige) seks met het betreffende meisje. Dit komt denk ik voort uit mijn verslaving aan pornografie en zelfbevrediging, wat gelukkig beiden al erg is verminderd. Ik wil deze dwanggedachten absoluut niet hebben! Ik zal dit alles door Gods Geest ook stoppen! God belooft immers Zijn hulp. Maar moet ik als het weer gebeurt een eventuele verkering met dat meisje uit het hoofd zetten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Of je verkering met een meisje uit je hoofd moet zetten? Ik zou zeggen, dat je serieus met ‘afkicken’ aan de slag moet gaan! "Vermindering" van een verslaving is bij mij nog altijd een verslaving. Ja, Gods hulp zul je nodig hebben. Zoek dan ook naar een deskundige professionele begeleiding in deze.

Verliefd worden is er gewoon even niet bij: maak die keuze voor jezelf, want je zou een lief meisje waarschijnlijk doodongelukkig maken als ze achter je fantasieën en je verslaving zou komen.

Heel veel sterkte toegewenst en Gode bevolen!

Marijke Rots

PS. Via de redactie kun je eventueel hulpverleningsadressen aan mij vragen.

Tags in dit artikel:

psychologie