Betasten van de blote borsten

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Valt het betasten van de (blote) borsten van het meisje onder een kledinglaag uw inziens onder de categorie “elkaar (niet) uitkleden” (uw gouden advies)?

Antwoord

Zoals je al eerder gemerkt hebt uit antwoorden van mij, wil ik hierover niet al te zeer in details treden omdat je daar dan allerlei discussies over krijgt of dit nu nog net niet mag of al wel. Als ik zeg, dat je in ieder geval je kleren aan moet houden, dan hoop ik dat ik daarmee helder en duidelijk genoeg ben.

Tussen een zoen aan de ene kant en hebben van gemeenschap aan de andere kant, zit nog een heel traject. Ik vind het belangrijk dat een stel het daar zelf samen over heeft tot hoever men kan gaan bij het beminnen van elkaar in de verkeringstijd en dat men niet louter afgaat op een grens die door een ander, bijvoorbeeld door mij, wordt gegeven. Als je samen een bepaalde grens afspreekt, draag je daar samen ook de verantwoordelijkheid voor. Daarnaast denk ik dat voor het ene  stelletje de grens misschien toch wel wat anders ligt dan voor het andere stelletje.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

grenzenseksualiteit voor het huwelijk