Belijdenis doen terwijl je in het buitenland gaat wonen

Ds. W. Pieters / Geen reacties

Vraag

Wat te doen als je belijdenis gaat doen terwijl je waarschijnlijk in het buitenland gaat wonen waar ze niet deze kerk hebben en je waarschijnlijk een ander kerkverband gaat bezoeken? Ik wil belijdenis doen, omdat ik met God verder wil, en dat staat op de eerste plek, niet bij welke kerkgenootschap ik mezelf bevind.

Waarschijnlijk kom ik dan binnen een paar jaar terug naar Nederland. Is het dan geen zonde om nu belijdenis te doen en dan naar een andere kerk over te stappen? Ik bekijk het christen zijn graag internationaal en niet gemeentelijk (ik bedoel dat de tradities en cultuur geen struikelblok mogen zijn voor het christen zijn).

Antwoord

Wanneer je van plan bent naar het buitenland te gaan, is het zeker niet zondig om eerst, in Nederland, oprecht Zijn Naam te belijden!

Ds. W. Pieters

Tags in dit artikel:

belijdenis