Praisemuziek

Ds. M. (Michel) van Heijningen / Geen reacties

Vraag

Beste meneer Van Heijningen, naar aanleiding van mijn vraag over opwekkingsmuziek: het is heel duidelijk! Hartelijk dank. Kunt u mij ook vertellen wat praisemuziek is?

Antwoord

Beste vriend(in),

Hierbij de definitie van praisemuziek die ik vond op wikipedia :

Praisemuziek (ook wel aanbiddingsmuziek of lofprijzingsmuziek, maar vaak beter bekend onder de Engelse termen worship of praise & worship) is een muziekgenre binnen het christendom, waarmee muziek bedoeld wordt die gemaakt wordt door een praise- of aanbiddingsband. Praisemuziek wordt ook wel omschreven als "liefdesliedjes voor God". Het aanbidden van God is dan ook het primaire doel van de muziek.

Praisemuziek wordt gespeeld in (met name evangelische) kerken en op christelijke festivals en evenementen. De praiseband heeft als doel om een groep mensen voor te gaan, te leiden, in het aanbidden van God. Zo helpt de band anderen om zich naar God toe te uiten door middel van muziek en om door middel van muziek open te staan voor wat God tot hun hart wil spreken. De zanger(es) van de band wordt vaak de aanbiddingsleider genoemd.

Hartelijke groeten,
Michel van Heijningen

Lees meer artikelen over:

muziek