Sinusitis

A. Kwakernaak / Geen reacties

Vraag

Een tijd geleden was ik vreselijk verkouden en had behoorlijk last van hoofdpijn. Op een gegeven moment liep er heel dun, helder knalgeel/oranje vocht mijn neus uit; ik moest mijn hand ophouden om het op te vangen. Ik ben er niet mee naar de huisarts geweest, maar toch vraag ik mij af wat het geweest is?

Antwoord

Waarschijnlijk heb je een sinusitis doorgemaakt. Dit is een ontsteking van het slijmvlies dat je bijholtes en voorhoofdholte bekleedt. Wanneer dit ontstoken is, kan dit slijmvlies zwellen en gekleurd slijm afstoten. Belangrijk is om bij deze klachten goed je neus te druppelen met xylometazoline neusspray of otrivin en e.v. te stomen met wat kamille of zout. Voor de pijn kan paracetamol of brufen gebruikt worden.

A. Kwakernaak

Lees meer artikelen over:

medisch