Jaloers op gladde gezichten

drs. A. Meijer / 7 reacties

Vraag

Ik vrouw van 22 heb een vraag over acne. Al sinds mijn pubertijd heb ik last van puistjes op mijn gezicht en af en toe op mijn rug. Het kon me eigenlijk niet zo veel schelen, maar nu vind ik dat het eigenlijk wel genoeg is. Ik heb al verschillende middeltjes gebruikt, maar tot op heden heeft dat allemaal niet gewerkt. De pil is geen optie, omdat ik daar niet tegen kan. Omdat het af en toe flink jeukt, kan ik er ook niet vanaf blijven. Dit zorgt er natuurlijk voor dat het erger wordt. Mijn zusje van 19 heeft ook last van acne en zij is nu onder behandeling bij een dermatoloog. Ze heeft nu zware medicijnen, waarvoor ze elke maand moet bloedprikken, niet zwanger mag zijn, etc. Ik kan deze behandeling niet ondergaan omdat ik hartmedicatie slik. Weet u of er toch nog iets is wat wel helpt? Als ik al die gladde gezichten zie, word ik toch wel eens jaloers ook al kan het me eigenlijk niks schelen...

Antwoord

Beste vragenstelster,

Ik neem aan dat je met jouw klachten al naar de huisarts bent geweest? Huisartsen hanteren een stappenplan bij de behandeling van acne. Als de behandeling door de huisarts onvoldoende baat heeft kan hij/zij verwijzen naar een dermatoloog of iemand anders, zoals bijvoorbeeld een huidtherapeut. Als de huisarts jou geen bevredigende behandeling kan geven is de huidtherapeut in jouw geval misschien een goede optie.

Vriendelijke groet,
Bram Meijer

Lees meer artikelen over:

acnehuid
7 reacties
Hanna
Probeer eens te minderen/vermijden met dingen waar witte suiker inzit, zoals de chocolade die in de gewone winkels ligt, bij de Wereldwinkels heb je extra pure chocolade van Fair Trade, sinds ik die af en toe eet en witte suikers vermijd, heb ik geen last meer van puistjes.

Advies vragen bij een osteopaat kan ook verhelderend zijn, zij hebben vaak goede tips op jou persoonlijk afgestemd. Problemen met de huid hebben vaak te maken met een slecht werkende lever, die is verantwoordelijk voor het zuiveren van je lichaam, gebeurd dit niet goed, dan uit zich dit in huidproblemen.
Je zou bv van A.Vogel de Viola tricolor kunnen gaan innemen.

Smeren met allerlei (hormoon)zalfjes van de dermatoloog kunnen even helpen, maar vaak komt het heviger terug op een andere plaats! Het neemt de oorzaak niet weg, maar bestrijd het gevolg...

Lees ook eens de volgende link over kokos, dit zou je ook kunnen helpen!
http://www.leerwiki.nl/Kokosolie_voor_uw_gezondheid
Sterkte ermee!!
wervelwind
Hoi,
Ik heb ook veel last gehad van acne, kreeg ook van de huisarts zalfjes etc, maar dat hielp niet en ik wilde ook geen zware medicatie gaan slikken, had ook allerlei andere middeltjes geprobeerd. Ik ging trouwen en wilde van mijn acne af. Ben uiteindelijk naar een huidkliniek in Veldhoven gegaan. Zij testten voor welke levensmiddelen je overgevoelig bent, gaven behandelingen door schoonheidsspecialisten, ik kreeg voedingssuplementen en huidverzorgingsproducten etc. Al met al vrij prijzig en was voor mij ver om heen te rijden, maar binnen 2 maanden waren mijn puisten verdwenen. De prijs en het reizen waren meer dan de moeite waard. Nu 4 jaar later, gebruik ik al zeker 3 jaar hun huidverzorgingsproducten niet meer (gebruik helemaal geen gezichtscreme/reiniger) eet gewoon alles en slik ook al 3 jaar geen voedingssuplementen meer, en geen behandelingen van de schoonheidsspecialisten meer, en ik heb al die tijd geen last van acne meer gehad!
wervelwind
Oh en trouwens sommige verzekeringen vergoeden hun behandelingen. En ik heb nog even op hun site zitten lezen, maar het zijn niet echt voedingssuplementen die ik kreeg, maar het is een algenontslakkingskuur om het lichaam te reinigen van afvalstoffen
bootje
Bij mij heeft de Diane pil wonderen gedaan.
anna30
@bootje: ze kan geen pil verdragen schrijft ze

@Hanna: homeopathie? Ik geloof daar niet in, maar dat is een andere discussie.
Als vraagstelster aan een hormonaal probleem lijdt dan helpen al deze middeltjes niet.
Geen zalfjes, geen homeopathie, geen voedingssuplementen of zalfjes....
Dan moeten de hormonale schommelingen worden aangepakt. En dat gaat niet zomaar want ze kan niet tegen hormonen.

Ik heb hetzelfde probleem maar ben een paar jaar ouder dan de vraagstelster. Een ware ramp al die acne!! Middelen van de huisarts werken niet, het gebeurd van binnenuit in je lichaam. Misschien kan een dermatoloog uitkomst geven? Succes! Ik ben er helaas voorlopig nog niet van af
bootje
Anna30 je hebt gelijk sorry over heen gelezen.
Hanna
Anna30; Dermatologen richten zich volledig op de buitenkant!! En je zegt zelf dat het een probleem is van je binnenkant...?! volgens mij spreek je jezelf tegen...

minderen met suiker= geen homeopatie! kokosvet= geen homeopatie!
als je er zo mee zit kan je het allicht proberen, baat het niet, dan schaad het niet!

ik heb (helaas!) ook ervaring met eczeem, is ook een probleem wat zich uit via de huid, maar wat vanbinnen uit komt, de Viola tricolor heeft zeer zeker verbetering gegeven, maar wsl is het wat te simpel voor je? Als de Heere zegent, kan zelfs zo'n plantje wat Hij geschapen heeft, uitkomst bieden, ipv het altijd bij de dokters en de wetenschap te zoeken.

Dit is overigens mijn ervaring, dus wees vrij om een andere mening te hebben, maar laat een ander aub in waarde,
en laat de vraagstelster zelf beslissen wat ze doet!