Pil in groen doosje

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Al ongeveer twee jaar slik ik de pil (groen doosje), in verband met hevige menstruatie. Nu heb ik iedere keer in de week voordat ik met de pil moet stoppen last van licht bloedverlies. De laatste tijd wordt dit heviger. Ik heb al een sterkere pil gehad, maar dat hielp niet heel veel. Binnenkort hopen mijn vriend en ik te trouwen. Mijn vraag is: helpt de pil wel als anticonceptiemiddel als ik van tevoren al bloed verlies, of werkt de pil dan niet goed als anticonceptiemiddel? Alvast bedankt!

Antwoord

Beste vragenstelster,

Bij tussentijds bloedverlies werkt de pil wel als anticonceptiemiddel. Het lijkt mij wel een vervelende klacht. Er zijn veel verschillende soorten anticonceptiepillen. Niet iedere pil geeft dezelfde bijwerkingen. Je zou in overleg met de huisarts een andere pil kunnen proberen.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

de pil