Licht eerder geschapen dan hemellichamen

Ds. H. Paul / Geen reacties

Vraag

Hoe is het mogelijk dat het licht eerder is geschapen dan de hemellichamen?

Antwoord

De vraag is moeilijk te beantwoorden, omdat het moeilijk is ons de schepping voor te stellen. Op de een of andere manier zorgt God voor een afwisseling in licht en donker, in dag en nacht. Hiervoor gebruikt Hij later de omwenteling van de aarde en de hemellichamen. Maar Hij is toch niet afhankelijk daarvan? Misschien was er wel een lichtbron voordat de zon en de maan geschapen werden en draaide de aarde ook al.

We weten hier gewoon te weinig vanaf. In later tijd gebruikt God een wolk- en vuurkolom voor het volk Israël, om het bij nacht te verlichten. Voor Hem is niets te wonderlijk.

Ds. M. J. Paul

Tags in dit artikel:

schepping