(...) We hebben geen gemeenschap maar zelfs als wij nu met elkaar vrijen dan geb...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

In een vraag over vroegtijdige zaadlozing geeft u o.a. als antwoord dat je als man voordat je gemeenschap hebt jezelf kan masturberen. Ik ben nog niet getrouwd maar ben verloofd. We hebben geen gemeenschap maar zelfs als wij nu met elkaar vrijen dan gebeurt het al dat ik een zaadlozing krijg. Dat vind ik erg naar omdat ik me dan bedenk hoe zal dat dan niet gaan als je echt gemeenschap hebt? Nu vraag ik me af of het is verantwoordt om masturbatie te gebruiken, aangezien ik vroeger dat heel vaak deed en ik daar mee gestopt ben omdat ik het als een zonde ging zien. Je hebt er toch al gauw verkeerde gedachten bij.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het is bekend dat wanneer een stel in de verkeringstijd innig met elkaar knuffelt dat dat op zich al zoveel opwinding kan geven dat een zaadlozing het gevolg is. Dat wil dan helemaal niet zeggen dat je als je getrouwd bent, meer kans hebt op een vroegtijdige zaadlozing. Meestal heb je dan veel sterkere prikkels nodig om zover te komen.

Maar er zijn mannen die last hebben van ejaculatio praecox, dat wil zeggen dat ze al een zaadlozing krijgen voordat ze de penis bij de vrouw hebben ingebracht. In een dergelijke situatie kan dan masturbatie voorafgaande aan de seksuele omgang een oplossing bieden. Een volgende zaadlozing laat dan veel langer op zich wachten zodat er dan alle tijd is voor een goed seksueel contact. Je hebt in deze situatie dan masturbatie nodig om goed seksueel contact te hebben met je eigen vrouw. Je kunt dat ook je gedachten helemaal richten op je eigen vrouw.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit voor het huwelijk