Branderige pijn tijdens het plassen

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Ik heb vaak last van mijn menstruatie. Vooraf heb ik erge buikpijn, soms al twee weken van tevoren. Vlak voor de menstruatie heb ik last van hele warme vlagen en heb ik hele erge branderige pijn tijdens het plassen. Wat zou dit kunnen zijn?

Antwoord

Het is duidelijk dat er bij jou sprake is van premenstruele klachten welke blijkbaar al starten tijdens of direct na de ovulatie. Het feit dat het periodiek is en steeds in dezelfde periode terugkomt betekent dat het hormonaal opgeroepen klachten zijn. Het is dus niet iets om je zorgen over te maken, wel lastig. Voor de aanpak zijn diverse wegen bewandelbaar die echter allemaal medicamenteus van aard zijn. Wat het beste bij jou past kun je heel goed met je huisarts bespreken. Ook zijn er nog wat alternatieve mogelijkheden.

Drs. P. C. Hildering

Tags in dit artikel:

menstruatieplas(sen)