Boekje HHK belijdeniscatechesatie

Redactie Refoweb / 11 reacties

Vraag

Wie weet welk boekje de meeste Hersteld Hervormde gemeenten gebruiken met belijdeniscatechesatie?

Antwoord

Hartelijk dank voor uw vraag. Helaas kunnen we u niet verder helpen. Er is geen opgave hiervan bekend.

Met vriendelijke groet,
Kerkelijk bureau Hersteld Hervormde Kerk
José Kwakkel

11 reacties
TJH
Volgens mij bij best veel gemeentes het boek 'Aan Zijn voeten' van ds. R van Kooten.
petrus
Als het goed is gebruikt men de Bijbel.......
coortje
@ petrug... natuurlijk gebruiken ze de Bijbel.

Wij gaan nu ook op belijdeniscathechesatie en daar gebruiken ze ook het boek 'Aan Zijn voeten' van Ds. R. van Kooten.
Erg leerzaam en op deze manier bespreek je veel verschillende dingen uit de Bijbel.
Cloudsadmirer
petrus,

Ben jij de bijdehandste hier?
petrus
@Rinske

ik wil niet een verkeerde indruk wekken, maar ik sprak laatst iemand die belijdeniscatechisatie volgt, en toen kwam ter sprake dat men daar 2 boeken gebruikt en dat de Bijbel dicht blijft.
Dus mijn opmerking is verre van leuk bedoeld!!!!!!!!!!
TJH
In het boek van ds van Kooten staat duidelijk alles Bijbels beschreven. Voordat wij dat op een avond behandelen, doen we eerst een Bijbelstudie dus blijft de Bijbel sowieso niet dicht!!
jetta
Bij ons in de herst herv. gemeente werd en wordt het boek 'Uw enige troost' van ds. W Pieters gebruikt. Leerzaam!
jetta
Naast de Bijbel uiteraard.
1a2b3c
Ik ben helemaal niet zo voor dat catechismus onderwijs, van mij mogen ze er gewoon Bijbelstudie van maken, met volop ruimte voor vragen.
Ik heb alleen nog maar gemerkt dat het twijfel en verwarring oproept als je de leer op je duimpje kent, want je weet niet wat je moet doen als jouw ervaringen anders zijn dan er in de leer staat.
Filippus verkondigde Jezus aan de moorman en vervolgens legde de moorman de prachtige belijdenis af: ik geloof dat Jezus Christus de Zoon van God is, en hij werd gedoopt.
adj106
Van harte eens met 1a2b3c!
Het gaat om het beter verstaan van de Bijbel en in leer of dogmatiek zit toch altijd iets kunstmatigs.
Jezus is de enige weg tot behoud!
flower
Ik heb ook 'aan Zijn voeten' van ds van Kooten gebruikt met belijdeniscath.. er zijn ook veel dominees die een boekje van ds Pieters gebruiken, maar daar weet ik de naam niet van.