Last van navel

A. Kwakernaak | 1 reactie | 23-11-2010| 11:00

Vraag

Ik heb last van mijn navel. Verschillende mensen om advies gevraagd, maar de meesten kennen het niet. Moet ik hiermee naar de huisarts? Er komt vaak vocht uit mijn navel; dit ruikt heel sterk. Later droogt het op en word het hard. Ik heb dit heel vaak. Goed wassen en drogen helpt soms, maar het blijft toch nog komen. Wat kan ik hier aan doen?


Antwoord

Het meest waarschijnlijk is er sprake van een schimmelinfectie. Omdat de navel vaak niet helemaal goed afgedroogd wordt, blijft er vocht achter. Dit is dan weer een goede plaats waar schimmeltjes kunnen groeien. Bij de apotheek kun je een tube miconazol of daktarin kopen en deze twee keer daags dun aanbrengen. Verder is het belangrijk om de navel goed droog te houden. Desnoods even droog te fohnen. Als dit niet voldoende helpt, is het raadzaam om toch naar de huisarts te gaan.

A. Kwakernaak

Lees meer artikelen over:

medisch

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

A. Kwakernaak

  • Geboortedatum:
    30-11-1999
  • Kerkelijke gezindte:
    Onbekend
  • Woon/standplaats:
    Moerkapelle
  • Status:
    Inactief
62 artikelen

Bijzonderheden:

huisarts


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
1 reactie
Rufi
26-11-2010 / 21:42
Is het een soort pus wat uit je navel komt en is je navel gevoelig en rood? Ik heb dat vroeger ook veel gehad. Waarschijnlijk heb je een diepe navel en die kun je niet goed drogen waardoor de boel kan gaan ontsteken. Wat ik altijd deed, was elke dag een beetje Sterilon in mijn navel laten lopen en dan even blijven liggen, vervolgens de navel drogen voor zover dat mogelijk was. Na een paar dagen was het dan weer over.
Maar als het een schimmelinfectie is, kun je inderdaad beter een van de in het antwoord genoemde crèmes kopen. Al zou ik niet weten hoe je die diep in je navel kunt aanbrengen.
Succes!
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Genieten van goede dingen in het licht van de eeuwigheid

Ik ben een jonge vrouw van 25 jaar met een gevoelige inslag. Diverse malen in mijn leven heb ik last gehad van 'piekerperiodes' over diverse onderwerpen. Ik ben namelijk iemand die erg graag het naadj...
Geen reacties
23-11-2006

Grote mislukkeling

Regelmatig lees ik verschillende artikelen op deze site, discussiepunten, moeilijkheden, problemen, dilemma’s enzovoorts. Ik doe dit graag omdat ik dan zelf ook even wordt stilgezet om te bedenken hoe...
1 reactie
23-11-2015

Verlangen naar goede band met moeder

Ik merk dat ik elke keer weer probeer een fijne band met mijn moeder te krijgen. We hebben geen ruzie maar het botst vaak. Als ik terug denk aan mijn kind zijn thuis, was er nooit een knuffel of een k...
2 reacties
23-11-2018
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag