Last van navel

A. Kwakernaak / 1 reactie

Vraag

Ik heb last van mijn navel. Verschillende mensen om advies gevraagd, maar de meesten kennen het niet. Moet ik hiermee naar de huisarts? Er komt vaak vocht uit mijn navel; dit ruikt heel sterk. Later droogt het op en word het hard. Ik heb dit heel vaak. Goed wassen en drogen helpt soms, maar het blijft toch nog komen. Wat kan ik hier aan doen?

Antwoord

Het meest waarschijnlijk is er sprake van een schimmelinfectie. Omdat de navel vaak niet helemaal goed afgedroogd wordt, blijft er vocht achter. Dit is dan weer een goede plaats waar schimmeltjes kunnen groeien. Bij de apotheek kun je een tube miconazol of daktarin kopen en deze twee keer daags dun aanbrengen. Verder is het belangrijk om de navel goed droog te houden. Desnoods even droog te fohnen. Als dit niet voldoende helpt, is het raadzaam om toch naar de huisarts te gaan.

A. Kwakernaak

Lees meer artikelen over:

medisch
1 reactie
Rufi
Is het een soort pus wat uit je navel komt en is je navel gevoelig en rood? Ik heb dat vroeger ook veel gehad. Waarschijnlijk heb je een diepe navel en die kun je niet goed drogen waardoor de boel kan gaan ontsteken. Wat ik altijd deed, was elke dag een beetje Sterilon in mijn navel laten lopen en dan even blijven liggen, vervolgens de navel drogen voor zover dat mogelijk was. Na een paar dagen was het dan weer over.
Maar als het een schimmelinfectie is, kun je inderdaad beter een van de in het antwoord genoemde crèmes kopen. Al zou ik niet weten hoe je die diep in je navel kunt aanbrengen.
Succes!