Eisprong

drs. N. Wolswinkel / 3 reacties

Vraag

Heb je, als je de kenmerken van een eisprong hebt, helder slijm e.d. En dat als je gaat menstrueren je altijd echt een eisprong hebt gehad of kan het zo zijn dat je de kenmerken wel hebt maar geen eisprong? Het is een beetje lastig te omschrijven maar hoop dat de beantwoorder de vraag begrijpt!

Antwoord

Veel vrouwen voelen de eisprong aan hun lichaam, taai slijm en dergelijk. Niet alle vrouwen hebben dat. Wanneer je het wel hebt is het suggestief voor een eisprong, maar niet absoluut bewijzend. Een menstruatie bewijst geen eisprong, er bestaan ook anovulatoire bloedingen, dat wil zeggen: een soort menstruatie zonder dat er vooral een eitje komt.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medischmenstruatie
3 reacties
manita1986
Ik heb nog niet zolang geleden een eisprong gehad.
Wist helemaal niet precies hoe het 'voelde'om het zomaar even te zeggen.
Ik was net van te voren naar het toilet geweest en ik wilde weer op de bank gaan zitten en met dat ik ga zitten vlieg ik weer overeind met een gil. mn achterwerk(om het zomaar ff te noemen) leek net of ik in een speldekussen ging zitten o zo zeer deed het en mn buik was ook heel prikkelend zeer.Ik kon niet eens bukken meende eerst dat het dus ook blindedarmonsteking was heb er ruim een half uur last van gehad ben er voor naar de dokter geweest.En die zegt me gewoon doodleuk dat het een eisprong is nou dan weet ik ook hoe dat voelt!pff
Maar je schijnt het in verschillende vormen te hebben dus!
Roeltje
Als je temperatuur ongeveer 2 weken voor de menstruatie ineens meer dan 2/10 stijgt heb je een eisprong! Om zeker te weten dat het niet om een griepje gaat kun je daarbij letten op de slijmafscheiding. Van taai slijm heb ik nog nooit gehoord tijdens de vruchtbare dagen wel van helder draderig slijm.
Vragen en antwoorden rond de vruchtbaarheid zijn duidelijk verwoord in het boekje: Liefde als gave en opdracht van Ingrid Trobisch en E. Rotzer. Je hoeft daarvoor, in tegenstellling wat veel mensen denken, echt geen NFP cursus te volgen.
Wiepie
uhm... dan ben ik zeker een uitzondering, want ik voel die eisprong nooit eigenlijk! Misschien wel handig ook: Uitleg geven aan het feit waarom je ineens op de bank tussen je huisgenoten met een gil overeind komt (wanneer je zeker weet dat het een eispong is) is ook niet zo handig;)