Grenzen verleggen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb vier maanden verkering met een hele lieve jongen. Nu merk ik dat we de laatste tijd op lichamelijk gebied erg snel intiemer worden. Bleef het eerst alleen bij normaal zoenen, nu wordt het allemaal heel heftig en opwindend en strelen wij elkaar onder de kleding, alleen niet op elkaars geslachtsdelen. We moeten nog minstens twee jaar wachten met trouwen omdat we studeren. Gaan we nu dan niet te ver? Ik merk dat we de grenzen steeds een klein beetje verleggen. Is het goed om echt heel duidelijke grenzen te leggen, of wordt je dan te krampachtig? Is het fout dat ik weet als ik hem heel erg heftig zoen en lang genoeg, hij een erectie krijgt?

Antwoord

Seksuele gevoelens spelen natuurlijk al een hele belangrijke rol in de verkering. Ze zeggen wel eens: "Geen seks voor het huwelijk". Eigenlijk vind ik dat een verkeerde uitdrukking. Ik zou liever willen zeggen: "Geen gemeenschap voor het huwelijk".

Als je elkaar zo samen zoent en streelt, is het logisch dat hij een erectie krijgt, dat is een natuurlijk verschijnsel. Het zou zelfs abnormaal zijn als dat niet het geval was. Inderdaad is er het risico dat je steeds een eindje verder de grens verlegt. Daarom moet je er samen eens heel duidelijk over spreken tot hoever je precies wilt gaan en je moet elkaar plechtig beloven dan ook echt niet verder te gaan. Kleed elkaar in ieder geval niet uit, want dan wordt de grens flinterdun en bijna niet meer te beheersen. Veel succes ermee!

Alie Hoek-van Kooten