Zwanger?

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik (15) heb gisteren onveilige seks gehad met m’n vriend. Hij kwam klaar, maar weet niet zeker of het er in was. Als het er in zit, dan niet diep. Maar kan ik zwanger worden en wat moet ik doen?

Antwoord

Als er sprake van is dat er sperma in de vagina gekomen is, dan is er een theoretische kans op zwangerschap. Maar dat hangt van meer zaken af, bijvoorbeeld van het moment in de cyclus, net voor of net na de menstruatie is het veilig, tussen de twee menstruaties in is het minder veilig. Advies: je eigen huisarts bellen en de situatie bespreken. Met deze gegevens kan ik geen goed advies geven.

Drs. N. Wolswinkel