Met ander meisje zoenen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Tien maanden heb ik verkering met mijn vriend gehad. Sinds drie weken hebben we besloten om het samen uit te maken. We twijfelden er namelijk samen aan of we nog echt wel van elkaar hielden en voor elkaar wilden gaan. Hierbij zouden we een maand geen contact met elkaar hebben en na die maand weer een beslissing nemen. Nu was het zo dat ik direct na de eerste dag zoveel liefdesverdriet had en hem gelijk weer terug wilde. Hij vond dat een beetje te vroeg en wilde de maand nog afwachten. Ik had daar vanaf het begin mee ingestemd, dus ik kon moeilijk terug krabbelen. Daarnaast wil ik ook geen verkering met iemand die aan me twijfelt. We zouden alleen één keer in de week telefonisch contact met elkaar hebben.

Toen hij me op een zondag belde twee weken nadat het uit was, vertelde hij met een ander meisje te willen zoenen. Dit om erachter te komen wat nou echte vrijheid is en te weten of hij nog wel voldoende voor me voelde. In eerste instantie zei ik nee, maar toen hij emotioneel werd, zei ik dat het zijn eigen keuze was en dat ik het wel zou begrijpen. Toch kreeg ik van deze woorden later spijt, dus belde ik hem woensdag op om te zeggen dat ik het niet wou en anders kon hij mij helemaal vergeten. Helaas vertelde hij mij toen tot mijn grote schrik dat hij het die maandagavond al met een ander meisje gezoend had. Het was alleen bij zoenen gebleven en hij wist nu zeker dat hij mij terug wilde. Verder voelde hij ook niks voor het andere meisje.

Ik ben er echt kapot van en weet nu niet welke beslissing ik moet nemen. Zou ik met hem verder gaan of niet? Ik hoop dat voor u de situatie een beetje duidelijk is geworden en dat u mij hierin advies kunt geven.

Antwoord

Ik vind het echt geen elegante methode om op die manier er achter te willen komen of hij nog wel voldoende van jou houdt. Leuk is dat voor dat andere meisje om er zo voor gebruikt te worden. Maar goed, jonge mensen maken fouten, moeten nog veel leren en in dat kader zie ik dat. Hij is gelukkig niet met haar naar bed geweest.

Ik denk dat het goed is geweest dat jullie even uit elkaar zijn geweest, dan besef je vaak past hoe veel je van elkaar houdt. Ik vind het jammer dat hij daar een ander meisje voor 'gebruikt’ heeft om er achter te willen komen. Maar zie het maar als een jeugdzonde. Ik denk wel dat het goed is om er nog eens samen over door te praten of dit wel de juiste methode was. Als hij dat ook vindt, dan kun je daarna weer samen verder gaan in je verkering en voorbereiding op het huwelijk.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkeringzoenen