Xenos en satanskerk

Redactie Refoweb / 9 reacties

Vraag

Pas werd mij verteld dat de winst van winkelketen Xenos naar de satanskerk gaat. Klopt dat? Ik kan er op internet niets van terugvinden. Xenos is aangesloten bij Blokker holding. Geldt dit dan ook voor Blokker?

Antwoord

Voor zover bekend is er geen relatie tussen Xenos cq Blokker en de Satanskerk. Xenos is wel een winkelketen die het Halloweenfeest enorm promoot, vermoedelijk vanwege het commerciële eigenbelang. Eerder riep ds. A. Beens christenen op om Xenos te boycotten.

Redactie Vragenrubriek

9 reacties
sydneylover
Sorry maar Xenos boycotten om deze reden vind ik belachelijk. Ook AH verkocht afgelopen week pompoenen met Halloween stickers. Nou en, ik heb toch zelf de keus of ik het aanschaf of niet? Er zijn zoveel winkels die producten verkopen waar een christen zich van moet distantiëren.
Ik pleit er eerder voor dat de zeer blijde boodschap van het evangelie als tegengif wordt aangeboden! Dat is zoveel beter dan het negatief klinkende verbieden en boycotten, dat doorgaans alleen maar weerstand en hoon oproept.
Raptor
Is het niet zo dat 'de winst' welke niet besteed wordt aan bijbelse doeleinden altijd naar satan gaat?
Unionist
Typisch een broodje aap-verhaal. Op www.gereformeerdgezind.nl/forum hebben we het daar pas uitgebreid over gehad. Dit soort verhalen doorvertellen zonder ze eerst te controleren, is gewoon zonde tegen het 9e gebod.
sis
Wat een onzin... kan je alleen nog maar naar de RemoFasion en de CollegeStyle!
Raptor
@drusius: het antwoord lijkt me helder, ik denk bijvoorbeeld even aan ene Ananias en zijn vrouw Saffira waar het niet zo goed mee afliep vanwege wellicht bekende redenen hieraangaande. Alles wat niet uit, naar en tot God is, is van de vijand!
Mariekje88
@ Raptor,
Het probleem in de geschiedenis van Ananias en Saffira was niet dat zij een deel van het geld voor zichzelf hebben gehouden. Het probleem was dat zij hierover gelogen hebben.

@ Sis,
En dan mag je ook geen kleding meer kopen bij veel christelijke kledingketens, want in de brief aan Timotheus lees ik dat kleding niet 'kostelijk' mag zijn. Bekijk de kaartjes van de "christelijke winkelketens" dan maar eens! :-)
Catherine
Er zijn wel meer winkels die je dan moet boycotten. Jaren geleden had HIJ een godslasterlijke reclame. Maar zie daar, HIJ bestaat niet meer en is opgegaan in WE. Je weet toch niet alles ? Als je geen tv kijkt, ken je hun reclames niet. Wie weet wat zgn reformatorische winkels op hun kerfstok hebben ? En het gaat hier niet alleen om kledingzaken, Xenos is een gooi- en smijtwinkel, zoals wij dat hier noemen. Oftewel een winkel van sinkel.
sis
@Mariekje88,
helemaal mee eens!
hosta
Je wilt echt niet weten waar het geld van RemoFashion en CollegeStyle naar toe gaat...