Vlinders van andere jongens

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Sinds ruim een jaar heb ik verkering met een hele lieve jongen en het gaat heel goed tussen ons. Maar soms kom ik andere jongens tegen waar ik ook vlinders van in mijn buik krijg. Kunt u aangeven hoe ik hier het beste mee om kan gaan?

Antwoord

Als je veel van je vriend houdt, wil dat helemaal niet zeggen dat je dus andere jongens helemaal niet meer aardig zou mogen vinden. Ieder mens heeft minder leuke eigenschappen en het kan zijn dat een ander die eigenschappen juist wel heeft die je bij je vriend een beetje mist.

Toch is het zo dat je op een gegeven moment een keuze hebt gemaakt voor je huidige vriend en daar moet je dan ook echt achter willen blijven staan. Een verliefdheid(je) kun je voeden of afbouwen. Dus in zo'n situatie moet je tegen jezelf zeggen: "Die ander is heel aardig, maar ik laat daar m'n verliefdheidsgevoelens verder niet op los, want ik heb zelf een hele lieve vriend en daar richt ik mij op".

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid