Heel licht bloedverlies

drs. A. Meijer / 1 reactie

Vraag

Wij zijn twee maanden bezig om zwanger te worden. Ik ben altijd heel onregelmatig ongesteld, dus ik temperatuur nu de eisprong. Ik werd op 20 juli ongesteld, maar nu had ik op 1 augustus ineens heel licht bloedverlies. Kan dit duiden op een zwangerschap, of moet ik aan iets anders denken?

Antwoord

Beste vragenstelster,

Dat zou kunnen. Er zijn natuurlijk meerdere oorzaken van tussentijds bloedverlies. Als je wilt weten of je zwanger bent kun je natuurlijk een zwangerschapstest doen of afwachten.

Vriendelijk groet,
A. Meijer

Tags in dit artikel:

medisch
1 reactie
Beatrix
Hoi,

Wat ik je aanraad om samen te volgen is de NFP cursus. Wij hebben dit samen gedaan. Je leert zoveel meer over je lichaam en over de cycli. Het is erg boeiend, je weet ook bijna op de dag nauwkeurig wanneer je wel of niet vruchtbaar bent, ook als je geen regelmatige cycles hebt.

Licht bloedverlies tussendoor kan ook duiden op een eisprong, het betekent dan dat je op dat moment vruchtbaar bent.

Veel succes verder