Datingsite of JBGG-kamp

(MA) D. Rosbergen / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over datingsites. Ik heb drie vriendinnen die alle drie op datingsites zitten. Nu zeggen ze tegen mij dat ik dat ook maar eens moet doen, omdat ze alle drie een leuk contact hebben met een jongen. Eerst zag ik dat niet zitten, want ik dacht dat je dan hopeloos bent. Ik ben nog maar 23 (vriendinnen zijn trouwens ook nog maar 23 en 24) en ik weet niet of het Gods wil is als ik hier ook gebruik van zou maken.

Ik heb verkering gehad met iemand via een JBGG-kamp en dat is uitgegaan helaas. Dus het wil ook niet altijd wat zeggen dat het contact leggen via een kamp wel goed gaat. Familieleden hebben hun vriend wel opgedaan via JBGG, dus ik zou in de familie de eerste zijn die van zo’n site gebruik zou maken. Ik probeer er wel voor te bidden en vraag God wat ik nu moet doen. Nu ik zulke leuke en enthousiaste verhalen hoor zit ik er ook wel aan te denken om me in te schrijven op een datingsite.

Graag zou ik deze vraag door iemand van de Ger. Gem. zien. Ik weet dat er ook dominees van andere kerkverbanden antwoorden op hebben gegeven, maar omdat ik behoor tot de Ger. Gem., zou ik graag willen weten wat iemand van de een Ger. Gem. hier van denkt. Is het contact leggen via een datingsite geoorloofd en is een eventuele relatie dan in Gods gunst?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagstelster,

Je kunt denk ik niet stellen dat een vriend zoeken op een JBGG-kamp in Gods gunst is en een vriend zoeken via een datingsite niet in Gods gunst is.

Gods gunst ervaren is een persoonlijke zaak. Je ervaart dan de goedkeuring van God in je leven. Soms is dit concreet aan te wijzen. Maar doorgaans mag je die opmerken in hoe de Heere je leven leidt. Het is goed om daar naar te staan. Psalm 90 zingt: ‘Uw gunst sterkt meer dan de uitgezochtste spijze’. Het is al een groot wonder als we daar om verlegen worden.

Twee dingen hier over:

1. Ga biddend je weg. Vraag aan de Heere of Hij je een levensgezel wil geven waarmee je samen Hem mag zoeken!

2. Gebruik de middelen om leeftijdgenoten te ontmoeten. Dan kun je denken aan een JBGG-kamp of ZIN-In avond. Maar ook een datingsite hoort daar bij. Ik weet van mensen die door dit middel aan elkaar gekomen zijn en die gelukkig getrouwd zijn.  Wat je ook doet, doe het biddend. Soms moet je een stap zetten, zonder dat je weet dat dit zo Gods weg is, maar mag je achteraf zien, dat de Heere het leidde. Vraag daarom aan Hem of Hij deuren wil openen en sluiten met de bede in je hart: ‘Uw wil geschiedde’.

Gods zegen hierbij gewenst!

Hartelijke groet,

D. Rosbergen

(MA) D. Rosbergen

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Alblasserdam
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Ambtsdrager/pastoraal werker Ger. Gem.

Tags in dit artikel:

dating