Droge neus

drs. A. Meijer / 2 reacties

Vraag

Ik werk veel in een droge omgeving en merk dat hierdoor mijn neus heel droog is. Het gevolg is dat ik af en toe een bloedneus krijg als ik mijn neus snuit. Is hier wat aan te doen?

Antwoord

Beste vragensteller,

Ik neem aan dat jouw vraag met name is of je er wat aan kunt doen om bloedneuzen te voorkomen. Daar zal ik dan ook op ingaan, ik verwacht dat je de behandeling wel kent.

Het voorkomen van neusbloedingen is niet makkelijk. Als de oorzaak de droge lucht in jouw werkomgeving is kun je daar wat aan doen. De luchtvochtigheid is bijvoorbeeld al te regelen door bakjes water op de verwarming (al verwacht ik niet dat je deze nu aan hebt staan). Als het tijdens verkoudheden vaak optreedt kan je xylomethazoline neusspray gebruiken (niet langer dan 1 week). Heb je heel vaak neusbloedingen dan zou een KNO-arts wat voor je kunnen betekenen.

Vriendelijke groet,
A. Meijer

Lees meer artikelen over:

medisch
2 reacties
Catherine
Spoelen met zout water, ook kun je bij de apotheek een zalfje laten bereiden, met 3 componenten, oa vaseline. Daar 2x per dag de binnenkant van je neus mee insmeren.
filia
Ik krijg juist bloedneuzen van Xylomethazoline neusspray...