Geïntrigreerd door het geloof

B. Noteboom / 3 reacties

Vraag

Als niet-christen ben ik toch telkens geïntrigreerd door het geloof. Ik lees met grote regelmaat op Refoweb en vraag me steeds hetzelfde af: Wat doet de Heere dan voor ons? Ik kan begrijpen dat het geloof kracht geeft in moeilijke tijden, maar ik ben kerngezond en heb een prachtig leven. Ik kan niet gelukkiger zijn, dus wat mist er dan nog werkelijk? Het wereldse biedt me juist al het geluk wat ik ervaar. Ik doe anderen geen kwaad, help waar ik kan, dus waarom heb ik dan geloof nodig? Is geloof niet de opium van het volk (Karl Marx)?

Antwoord

Beste vragensteller,

Wat prachtig dat je zo geïntrigeerd door het geloof bent, dat je in de vragenrubriek van Refoweb je antwoord zoekt. Jouw vraag stond er niet tussen, maar graag wil ik jou aantonen dat je echt nog gelukkiger kan worden en je geloof zo nodig hebt!

Allereerst je eerste vraag, wat doet de Heere voor ons? Nou, er is geen moment in je leven dat de Heere niet betrokken is bij jou. Hij was er voordat je geboren was. Hij was er toen je geboren werd en was er voor je tot op de dag van vandaag en Hij zal er zijn, voor eeuwig!

Wat doet de Heere voor ons. Omdat je geïntrigeerd bent door het geloof van ons wil ik je meenemen naar het kruispunt van het Christendom. God de Vader, die de Almachtige is, die de Schepper van hemel en aarde is geeft Zijn enige Zoon om ons, verloren zondaars, te redden! Wat doet de Heere? Ja, Hij geeft Zijn Zoon voor deze verloren wereld. De Zoon, die ook God is (een uitleg over de drie-eenheid van God is vast op meerdere plaatsen te vinden!), is bereid om het offer te dragen. Hij komt naar deze zondige wereld. Hij arm en belast (met onze schuld), om jou en mij te redden! Wat doet de Heere voor ons? Wat doet Hij niet! Deze Zoon, Jezus Christus stierf de meest onmenselijke dood, de kruisdood. Voor ons...

Lieve niet-christen. Jij wil jouw naam bewust niet aan Christus verbinden (niet-christen). Maar Hij wilde Zijn Naam aan deze wereld, aan mij en jou verbinden! Er is redding mogelijk, voor iedereen, ook voor jou! Daarom: GELOOF in Hem.
Dan zal Hij jouw persoonlijke Redder zijn!

Het geloof is voor mij persoonlijk het fundament van mijn leven. Dit geloof geeft niet alleen kracht in moeilijke tijden. Maar, als er moeilijke tijden komen, dan heb ik een fundament die dit alles al doorstaan heeft! En jij? In jouw vraag beperk jij jezelf. Je kunt niet gelukkiger worden. In jouw dimensie zal dat misschien zo zijn. Is jouw gezichtsveld wel alles wat er is of is er meer? De Bijbel spreekt over zalig zijn (voor je beeldvorming, dit is ongeveer een drievoud van geluk!).

Je bent de gelukkige als je de postcodeloterij wint, maar je bent zalig als je een relatie met Jezus hebt!

Doet God na het offer gebracht te hebben nog wat in mijn leven? Ja! Zijn Geest werkt in mij. Iedere dag! Hij geeft mij gaven (dat is bijzonder gaaf!). Hij geeft mij inzicht! Hij leert mij niet naar mijzelf te kijken maar naar Jezus! Hij wijst mij de weg die ik mag gaan! Zo bijzonder! Full-time!

Weet je, voor geen goud zou ik één dag willen missen van de heerlijke geloofsrelatie met God!

Graag wil ik jou ter afsluiting nog wat vragen stellen:

- Beantwoord jij al aan het doel waarom je hier op aarde bent?

- Wat belemmert je om jezelf volledig over te geven aan de God die Zichzelf volledig voor jou wilde geven?

- Ben jij echt diep gelukkig als je alleen op je kamer bent? Of voel je je van binnen leeg, eenzaam of nep?

Weetje, wie je ook bent, God is er voor je! Buig je knieën en vind je geluk en je vreugde in Hem! Een wel-geluk-zalig leven toegewenst!

Bert Noteboom, jeugdevangelist

Ps. Wanneer je woorden of dingen niet begrijpt, mail gerust terug zodat ik e.e.a. kan uitleggen. Ook wij zijn er voor je!

3 reacties
maria
Een duidelijker antwoord had ik niet kunnen geven. Maar weet je, jij bent gelukkig in het hier en nu, dat is fijn, toch gaat dit leven een keer voorbij. Je kunt zeggen:"Daar denk ik nu niet aan, dat zie ik dan wel weer!" Wat als je daar nu wel eens over na gaat denken. Het leven hier heeft een vervolg. Dan kan ik je alleen maar op Hem wijzen, de Heere Jezus Christus, Die zoals hierboven staat Zijn leven heeft gegeven, opdat een ieder die in Hem geloofd niet verloren gaat, maar het eeuwige leven heeft. een leven waar nooit geen einde meer aan komt. Voor altijd bij Hem of voor altijd buiten Hem. Een andere weg is er niet, wees je daarvan bewust. Denk daar alsjeblieft eens heel serieus over na, je zult er noiit spijt van krijgen. Gods zegen toegebeden in je zoektocht.
Alphonsus
Het wereldse bied je al het geluk dat je ervaart, is een zin uit je korte betoog.

Alleen is er in Hem oneindig veel meer dan het aardse je kan bieden. Je ervaring is in deze niet de maatstaf, maar wel datgene wat God voor Zijn kinderen heeft weggelegd.

Door het geloof wordt alles mogelijk. Door het geloof opent zich een wereld naar het hemelse met oneindig grote beloften. Het aardse is nog niet eens de minste afschaduwing daarvan. Je stelt je dus tevreden met een paar centen, terwijl je een tempel geheel gevuld met goud links laat liggen.

Ga zo spoedig mogelijk met je geloofstocht beginnen.
dijna61
Mooi antwoord: God wil je genade geven. Dat betekend dat je een geschenk krijgt. Hij biedt je iets aan wat je helemaal niet verdient nl. eeuwig leven!
Je hoeft en je kan daar zelf helemaal niets voor doen. Je moet het slechts aannemen. En dan wordt alles anders.

Misschien wil je deze sites eens bekijken.

www.ikzoekgod.nl
www.onbekendegod.nl
www.waaromjezus.nl
www.alpha-cursus.nl