Dansen op muziek met onreine teksten

Ds. W. van Vlastuin / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over bepaalde muziek die ik hoor. De teksten zijn vaak niet rein. Als ik daarop ga dansen geef ik dan toe aan de teksten? Zo voel ik het wel aan, vooral als het duistere muziek is. Wat vindt de Bijbel daarvan?

Antwoord

Mijn antwoord is ditmaal heel kort. Als je op de teksten gaat dansen, geef je toe aan de teksten. Als de teksten onrein zijn, laat je je door deze onreinheid beïnvloeden. Dan hoef ik je niet te zeggen wat de Heere daarvan vindt. Hij is al onze liefde en achting waard. Alles wat daarvan aftrekt, moet je vermijden en bestrijden.

Misschien voel je je daarin zwak. Er is er Eén Die Verwinnaar is in de strijd. Laat het op Hem aankomen. Waag het op Zijn overwinning over de duivel en de zonde. Hij reinigt ook jouw hart en jouw verlangens, opdat ze zuiver en vol liefde voor de Heere alleen zijn.

Een heilig leven en reine liefde toegewenst.

Je ds. W. van Vlastuin

Tags in dit artikel:

dansenmuziek