Radicaal en zwart-wit

Ds. A. Simons / 5 reacties

Vraag

Aan ds. Simons. U preekte kortgeleden bij ons in de kerk. Het viel me op dat u zo radicaal en zwart-wit denkt, veel meer dan mijn eigen dominee en andere predikanten. Hoe moet ik zulke verschillende benaderingen opvatten?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik kan een heel relaas geven maar we eindigen negatief in de ander of in mij. Nee, zo niet... Mijn enige antwoord is: heb een ieder lief in hetgeen hij heeft en niet in hetgeen hij niet heeft.

Uw dominee A. Simons

Ds. A. Simons

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Valburg-Homoet
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Bekijk ook:

5 reacties
Antoinette
Toets het aan Gods woord!
Dan weet je zo wie er op de juiste weg zit!
javisje
Onlangs vast nog over Petrus gehoord. En misschien over Thomas...Het waren beide discipelen van de Heere Jezus.
Alphonsus
Bij tijd en wijle hebben we de verkondiging van Gods woord uit diverse invalshoeken nodig.
Radicaal (zwart/wit) daar waar het de haat tegen het zonde betreft, het aan het licht brengen van de verstoktheid van ons hart en het liefhebben van Zijn geboden.
Zalvender daar waar het hart getroost moet worden omdat het zichzelf heeft leren kennen en de liefde van Christus als een warme deken over het hart mag worden gelegd, dat de uitkomst voor een Christen een bouwwerk is heilig in de Geest, etc..
bakvis
het Evangelie is zwart/wit!!!
wij mensen willen en proberen graag allerlei grijstinten en tussen wegen te zoeken, maar de Bijbel is radicaal, zwart/wit.
Voor of tegen Jezus!
Als het goed is brengt elke predikant het Evangelie ook zo. Alleen is er verschil in persoonlijkheid, er werd al genoemd een Thomas en een Petrus.
Maar in de kern....als het goed is,is elke predikant zwart wit! *figuurlijk dan ;-)*
Annah
Het is me onduidelijk wat de vraagsteller precies bedoelt met 'radicaal' en 'zwart-wit'. Wat bakvis zegt, kan ik van harte mee instemmen. De Bijbel is inderdaad zwart-wit. Een dominee zei een poos terug: "Mensen, er zijn maar twéé mogelijkheden. Of: u hebt Jezus lief! Of: u haat Jezus! Ja maar.. ik ben toch een kerkmens.. ik luister naar de preek.. ik doe mijn best om God te dienen.. ik zoek Hem.. Nee! Of u hebt Jezus lief, of u haat Jezus!"
Amen.

Annah