Bezorgd over lichamelijke klachten

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik ben eigenlijk best wel bezorgd met wat er nu met mijn lichaam aan de hand is. Drie maanden geleden heb ik erge buikgriep gehad, daarna veel moeite blijven houden met eten. Ik kan minder grote hoeveelheden verdragen en veel dingen verdraag ik ook niet. Hiervoor ben ik bij de dokter geweest. Die dacht aan het prikkelbare darm syndroom. Ik ben dus ook aan het zoeken wat ik beter wel en niet kan eten. Maar waar ik onzeker van word is dat ik afval, maar op sommige plekken juist dikker word. Bijvoorbeeld de buik. Daarnaast is heel de rechterkant van mijn lijf dunner geworden (of de andere kant dikker). Dit is te zien aan m’n gezicht, arm en borst. Ik voel me hier onzeker over en vraag me af of dat weer normaal wordt of hoe dat nu komt. Mijn man vindt het geen reden om naar de dokter te gaan en zelf twijfel ik daar ook over, maar ik ben er toch bezorgd over.

Antwoord

Ik kan dit verhaal niet goed beoordelen. Het lijkt me verstandig om wat je hier hebt opgeschreven nog eens met je eigen huisarts te bespreken en te laten bekijken.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medisch