Ik zou graag een relatie willen

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb een keer verkering gehad, maar dat liep helemaal niet goed. Ik zou zo graag een relatie willen en dat het dan goed gaat. Ik ben wel iemand die heel erg perfectionistisch is en dit maakt dat ik denk, eigenlijk denk ik het te weten, dat ik geen relatie meer kan aanhouden. Dit maakt me erg verdrietig en hopeloos. Ik zou het zo graag willen. Ik ben er zo erg op gericht. En dat terwijl ik denk en eigenlijk weet dat het voor mij niet weggelegd is. Niet alleen vanwege mijn perfectionisme, maar ook omdat ik psychisch niet zo sterk ben. Ook kan ik niet goed van een ander houden. Ik ben zo op mezelf gericht. Ik weet niet hoe in dit alles verandering kan komen. Ik hoop dat iemand me een leerzaam en praktisch antwoord kan geven.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Het enige praktische antwoord dat ik kan geven is: ga hulp zoeken. Dat heb je al een beetje gedaan door deze vraag te stellen via het Refoweb, maar ik kan geen pasklaar antwoord geven aan iemand die ik helemaal niet ken. Ik kan zelfs uit je verhaal niet opmaken of je een jongen of een meisje bent, hoe oud je bent, waardoor je zo op jezelf gericht bent, enzovoort. Zoek dus iemand met wie je kunt praten: een vriend(in), een vertrouwensleraar, de jeugdouderling of eventueel je huisarts die je door kan verwijzen naar professionele hulpverlening.

Je kunt heel veel leren, hoor, zelfs om van een ander te gaan houden! Ook als je perfectionistisch bent, of op jezelf gericht! Ga verder op de nu ingeslagen weg… ik hoop, dat dit antwoord je daarbij een eindje heeft geholpen!

Gode bevolen,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verkering