Onverwacht jong zwanger

drs. A.C. van Beest / Geen reacties

Vraag

Ik ben een meisje van vijftien jaar en ik ben zwanger. Ik snap alleen niet hoe dat kan. Hoe kun je nu zwanger raken? En wat moet ik nu doen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

1. Deze vraag op dit probleem is eigenlijk te moeilijk om het per e-mail af te doen. Uit ervaring met zwangere meisjes van jouw leeftijd weten we dat persoonlijk contact de beste weg is. Daarom raad ik je aan z.s.m contact op te nemen met de afd. hulpverlening van de VBOK: tel 0900-202 10 88  of per email: hulpverlening@vbok.nl

2. Wellicht weet je wel dat een zwangerschap door 'vrijen met een jongen' ontstaat, als er seksueel contact is. Als je niet weet dat dit is gebeurd is de volgende vraag: of je misschien iets te drinken gekregen hebt waardoor je in diepe slaap bent gevallen en het toen gebeurd is. Heb je een vriend? Zo ja is deze op de hoogte?

3. Mij lijkt het van belang om als het mogelijk is dit te vertellen aan bijvoorbeeld je ouders, of een oudste zus, broer of familielid. En verder aan je huisarts. Misschien wordt je wel geadviseerd om naar een abortuskliniek te gaan, maar wees daar zeer behoedzaam mee en spreek eerst met de maatschappelijk werkster van de VBOK. Ik hoop dat je dit laatste snel zult doen, want het is veel te moeilijk voor je om dit alleen op te lossen, welke weg je ook zult kiezen! Neem desgewenst nog contact met Refoweb op als je nog vragen hebt.

Ik wens je veel hulp en kracht toe en laat nog eens wat van je horen, want we willen jou en je kindje en eventueel je vriend  graag helpen.

Adri van Beest

drs. A.C. van Beest

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Gereformeerd)
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:
    Drs. van Beest is overleden op 4 mei 2007

Tags in dit artikel:

zwanger