Stressreactie

drs. N. Wolswinkel / 1 reactie

Vraag

Pas had ik op mijn studentenvereniging een gesprek met een ander lid. Hij wees mij erop dat ik bepaalde dingen niet goed had gedaan, iets waar ik hem gelijk in moest geven. Ik ben heel erg geschrokken van mijn reactie hierop. Mijn hart klopte zo verschrikkelijk hard, dat ik het gewoon kon horen. Ik kon bijna niet meer blijven staan en dacht haast flauw te vallen. Waar kan dit vandaan zijn gekomen? Is het iets om me zorgen om te maken?

Antwoord

Het lijkt op een heftige stressreactie/schrikreactie, zoals ook op andere momenten kan optreden. De één heeft dit meer dan de ander. Niet een reden voor zorg denk ik, kan wel lastig zijn. Het is ook goed om te kijken op wat voor momenten zoiets optreedt, wellicht kun je daar iets mee, wanneer het al te vaak voorkomt.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medischstress
1 reactie
Antoinette
@vragensteller: Het lijkt me meer op onzekerheid van binnenuit?
Kan dat?

Wil je erover doorpraten email dan maar: toontjevos@hotmail.com