Leeftijdsgrens voor bekering

Ds. W. Pieters / 3 reacties

Vraag

In De Redelijke Godsdienst van Brakel staat dat de meeste mensen voor hun vijfentwintigste jaar bekeerd worden. Dhr. J. Mastenbroek zei eens in een lezing dat de leeftijd van dertig een soort psychologische grens is. Doorgaans word je vóór die leeftijd bekeerd. Daarna is het veel minder gebruikelijk. Zou ds. Pieters hierop willen reageren?

Antwoord

Laten we het hierop houden: niemand wordt 'morgen' bekeerd. God nodigt ons 'heden' ons tot Hem te wenden. Waarom zou je ene dag uitstellen?

Wie zo oud is als Lucas Short die op zijn honderdste nog bekeerd werd door de herinnering aan een preek van John Flavel, die hij op zijn 14de hoorde (86 jaar geleden dus), hope VANDAAG nog op Gods menigvuldige ontferming!

Ds. W. Pieters

Tags in dit artikel:

Brakel
3 reacties
Alphonsus
Statistisch gezien is het zo dat naarmate je ouder wordt je eventuele bekering er onder lijdt.
Maar God is almachtig en kan op ieder moment van iedere dag jou met Zijn Heilige Geest raken en je tot bekering brengen.
Alleen naarmate we ouder worden worden we ook harder en sceptischer naar het woord van God.
We hebben dan al een groot deel (zeg 35 jaar) zelfstandig geleefd en vinden dat we onze volwassenheid en zelfstandigheid wel bereikt hebben. Gods vernieuwende en levende woord wordt dan als zodanig niet meer of nog maar zeer spaarzaam herkent/erkent.
dominerik
Blij dat de Geest niet naar Brakel of Mastenbroek luistert.
Race406
@dominerik: Helemaal mee eens!