Bijna nooit zin om te vrijen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Wij zijn een gelukkig stel. Eerst hebben we bijna vier jaar verkering gehad en nu zijn we ruim drie maanden getrouwd. We besteden veel tijd aan elkaar, maar toch heb ik (vrouw) bijna nooit zin om te vrijen. Ik heb er gewoon geen behoefte aan en heb zoiets van: een huwelijk zonder seks vind ik ook wel best. Ik vind dit heel vervelend tegenover mijn man. Wat moeten we hiermee?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Meestal heeft een man meer behoefte aan seksuele omgang dan een vrouw. Vrouwen hebben wel behoefte aan intimiteit en tederheid, aan arm om je heen. Toch is het wel zo dat wanneer een man en vrouw lang geen gemeenschap hebben, ze uit elkaar dreigen te groeien.

Ook al heb je niet zo zin in gemeenschap en je doet het toch wel, dan heb je er meestal na afloop toch een heel goed gevoel over van "wij horen bij elkaar, wij zijn van elkaar", dat unieke gevoel van verbondenheid. Daarom is het toch goed om in de gaten te houden dat regelmatig gemeenschap hebben goed is voor de huwelijksband.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

libidoseksualiteit in het huwelijk