Opvliegers

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jonge meid van 21 jaar en heb al twee jaar last van opvliegers en een verstoorde menstruatie. Ik ben onderzocht door een endocrinoloog, er zijn zelfs verschillende onderzoeken gedaan, maar ze komen er niet achter wat het probleem is. Ik ben er op geattendeerd om er rekening mee te houden dat ik vervroegd in de overgang ben. Is dat mogelijk op mijn leeftijd?

Antwoord

Op iedere leeftijd kun je in de overgang komen, al is 21 jaar heel jong. Of dit in jouw situatie reëel is kan ik niet beoordelen. Ik zou me maar houden aan wat de endocrinoloog heeft gezegd.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medisch