In Christus wel gemeenschap met zondaren

Ds. C. Harinck / Geen reacties

Vraag

Aan een dominee uit de Gereformeerde Gemeenten. In onze kerk bidt een ouderling bijna wekelijks de volgende zin: "Gij kunt met de zonden en daardoor met de zondaar geen gemeenschap hebben." Is dit eigenlijk wel juist en wordt deze zin wel vaker gebeden? Gebruikt u deze zin zelf ook in het gebed?

Antwoord

God kan inderdaad met de zonde geen gemeenschap hebben. Hij is de HEILIGE. Buiten Christus kan God geen relatie met zondaren hebben. In Christus kan en wil God wel met zondaren gemeenschap  hebben. God is in Christus de God van zondaren. De broeder ouderling heeft dus gelijk, alleen hij zou daarna over het wonder moeten spreken dat God in Christus wel met zondaren gemeenschap wil hebben.

Ds. C. Harinck