Genot voert de boventoon

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb een probleem. Ik wil graag liefhebben, maar dit lukt mij niet. Iedere keer voert het genot weer de boventoon. Mijn relaties verdiepen zich nooit, het blijft steken bij genieten. Ik zou graag zoveel meer willen, namelijk oprecht liefhebben. In afwachting van een helpende hand...

Antwoord

Beste vraagsteller,

Hoe kan ik een helpende hand voor je zijn? Je schrijft zó summier! Lees eens iets over liefde zou ik zeggen. Er zijn zoveel mooie boeken geschreven.

Om te beginnen: wat dacht je van een Bijbelstudie over dit onderwerp? Bekende gedeelten als 1 Korinthe 13 en boeken als Spreuken, Hooglied ‘roepen’ als het ware om je te laten zien wat het begrip liefde betekent!

Liefde is geven, ik heb het al vaker geschreven! Genot –als je alleen daarop gericht bent- daarentegen is nemen. Nog niet eens ontvangen, wat dat woord heeft met een relatie te maken, terwijl nemen slechts op jezélf gericht is! Ik laat me niet verleiden om boektitels te noemen –ik ken je niet, weet niet wat je (kerkelijke) achtergrond is, maar reik je twee schrijvers aan, waar je mee zou kunnen beginnen: Gary Chapman, Alie Hoek-van Kooten. Zij hebben veel behartigenswaardigs geschreven!

Sterkte ermee.

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

psychologie