Allebei zestien jaar

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben nu zestien en mijn vriendin ook. Wij zijn allebei echt overtuigd van elkaar. Echter wij willen allebei ook nog gaan studeren. Wij zitten dus nog zeker vijf a zes jaar op school. Kun je dan nu al wel beginnen met een relatie? Is het van invloed dat we ver bij elkaar vandaan wonen? Of is zestien sowieso te jong om te beginnen met het opbouwen van een relatie?

Antwoord

Inderdaad zijn jullie allebei nog best wel erg jong, temeer daar jullie allebei nog willen gaan studeren. Toch kunnen jonge mensen op die leeftijd al wel overtuigd zijn van elkaar.

Het lijkt mij het beste om de verkering nog niet al te serieus te laden want dan ben je meteen al zo gebonden aan elkaar en is er zo weinig ruimte voor andere dingen. Je kunt toch ook met elkaar afspreken dat je het voorlopig meer in de vriendschappelijke sfeer houdt. Dan sta je toch wat meer vrijblijvend tegenover elkaar en kun je ook open staan voor al de nieuwe dingen die een studie en alles wat daarom heen gebeurt, met zich mee brengt.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

leeftijdverkering