Gemis

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Mijn verkering is al een tijdje uit. Het ging al een poos niet lekker. Ik ben heel erg verdrietig, maar nu komt steeds vaker de gedachte in mij op of dit komt omdat ik hem mis of omdat ik iemand mis. Hoe kan ik mijn gedachten daarin scheiden?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Je kunt je gedachten scheiden door ze op te schrijven: houdt een dagboekje bij waarin je eerlijk tegen jezelf zegt wat je precies voelt. Wat je (nog) voor hem voelt. Waardoor het “al een poos niet lekker ging.” Wat de druppel was waardoor de emmer echt overliep, dat soort dingen. Stel jezelf ook vragen: waar werd je verliefd op: zijn karakter, zijn uiterlijk, enzovoort.

Huiswerk dus. Sterkte ermee.

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

psychologie
2 reacties
Alphonsus
Wat heb je (hebben jullie) gedaan toen het een poosje niet zo lekker liep.

Zo maar laten gebeuren of de relatie structureel onderzoeken (zie advies Marijke) is vaak het verschil tussen het mislukken of het slagen.

De verschillen tussen de beide sexen zijn zo groot dat je die zo maar niet overwint op grond van de oorspronkelijke verliefdheidsgevoelens. Deze laatste gaan over en wat is er dan in deze verliefdheidsperiode gegroeid om de relatie voort te kunnen zetten?
flwr
welke redenen is het uitgegaan? Op welk punt liep het niet lekker?

Probeer je in te denken hoe je het zou vinden om een leven lang met hem te moeten delen.
Zou je hem als vader van je kinderen willen?
Zou je hem aan je ziekbed willen?

Dit zijn vragen waaraan je kunt testen of je hem mist, of iemand mist.
Als je voor jezelf denkt dat je toch hem mist, probeer dan hulp in te schakelen. Soms ben je zo onrealistisch bezig en iemand anders kijkt er met andere ogen naar.
Dit spreek ik uit ervaring, omdat onze verkering ook een keer bijna is uitgegaan. Je ziet dan soms geen uitkomst meer en daar kun je letterlijk ziek van worden. Probeer alles rustig op een rijtje te zetten. Kwam het van jouw kant, dat het uitging? Er is dan een grote kans dat hij ook verdrietig is, weet jij daarvan?

De Heere kun je ook altijd om hulp vragen. Hij kan en wil je helpen. Vraag Hem of Hij jou de juiste weg wil wijzen.

Heel veel sterkte toegewenst!