Middel in Gods hand

Ds. M. M. van Campen / 2 reacties

Vraag

Geachte ds. Van Campen. Ik ken u verder niet maar wil via deze weg u laten weten dat u het middel in Gods hand bent geweest voor mijn verandering. Uw preek heeft bij mij (op zondagavond 8-11 via internet) een bijzondere verandering teweeg gebracht... Hartelijke groeten van een dankbare dochter.

Antwoord

Halleluja! Als ik dit lees of hoor, dan wil ik alleen maar heel hartelijk mijn Zender danken. Hoe bemoedigend dat God mijn prediking wil gebruiken tot zegen van een ander. Laten we maar zeggen: als slijk aan Zijn handen om blinden de ogen te openen, zoals Jezus dat in Johannes 9 doet.

Als predikant, dat wil zeggen, als gezant van Koning Jezus, bid je voor elke kerkdienst om vervulling met de Heilige Geest. Dat is zo belangrijk in mijn bediening. Je bidt als dienaar van het Woord, dat de Heere de preek als een pijl wil richten en harten zal raken zodat zielen gered worden. Onbekeerde mensen gered en gelovige mensen gezegend zullen worden. En als de Heere dan wel eens een tipje van de sluier optilt en laat zien dat je bediening inderdaad door Hem gebruikt wordt, dan verkrijg je je  wens, dan verhoort de Heere het gebed, dan is er blijdschap in de hemel en in mijn hart.

In 3 Johannes:4 staat: “Ik heb geen grotere blijdschap dan deze dat ik hoor dat mijn kinderen in de waarheid wandelen”: dat is de allergrootste oudervreugde. Maar je kunt ook zeggen: het is de allergrootste dienaarvreugde, wanneer je verneemt dat je hoorders in de Waarheid (= de Heere Jezus) gaan wandelen. Dat is de grootste beloning voor een pastor.

Geen groter geluksgevoel dan te horen dat de moeitenvolle ambtelijke arbeid niet tevergeefs is, maar vrucht mag dragen, zegen geeft. Dat maakt alle geploeter goed. Dat is het doel van de ambtsbediening: de bekering en de heiliging van het leven van mensen die de eer gaan toebrengen aan God. Elke Bijbelgetrouwe prediker hunkert ernaar geestelijke zonen en dochters voort te brengen.

Wat heerlijk verfrissend wanneer hij hoort dat hij zielen voor Jezus heeft gevangen met het visnet van het evangelie. Wanneer catechisanten of internetluisteraars met Christus gaan wandelen. Als ik zoiets lees, dan verzadigt de Heere mijn geestelijke honger naar zielen en tegelijk dorst ik naar meer! Andersom bestaat er geen grotere zorg voor de prediker dan dat er gemeenteleden zijn en blijven, die onverzoend hun levensreis vervolgen en zo de rechtvaardige Rechter tegemoet reizen.

We eindigen in Hem Die begonnen is: Soli Deo gloria!

Ds. M. M. van Campen, Rotterdam-Zuid

Lees meer artikelen over:

geloofszekerheid
2 reacties
Roozemond
WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GODE ZIJ DANK EN GEPREZEN!!!!
1a2b3c
Ds.v. Campen, Ik ken u verder ook niet maar ik luister ook vaak via internet naar o.a. uw preken en ik mag wel zeggen, met dank aan God, niet zonder vrucht.