Sport beoefenen

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

Kun je een sport beoefenen als je toch de Heere mag dienen en vrezen?

Antwoord

Ja dat kan, mits de beoefening van die sport niet een belemmering gaat worden om de Heere als voornaamste doel in ons leven te zien. Het gevaar is groot dat we door prestatiedrang de Heere op de tweede plaats stellen. En wat ook vaak een probleem is in de sportwerld: de zondag wordt vooral gebruikt om mee te doen aan de sport. Daartegen moeten we ons verzetten. Zodra het een prestatiedrang wordt die mij helemaal bezet en de zondag ermee gemoeid is, ben ik grensoverschrijdend bezig. Aan de topsport zal een echte christen niet meer willen denken.

Verder is het goed de sport te beoefenen met het oog op je lichamelijke conditie en om te overdenken de beelden die Paulus gebruikt in de Bijbel, b.v. het lopen op de renbaan om de prijs te behalen. Welke prijs zoeken wij in ons leven?

Met vriendelijke groet, ds. A. J. Schalkoort

Lees meer artikelen over:

sport(en)