Verwijsbrief arts bij psychische hulp

Eleos / 1 reactie

Vraag

Is het mogelijk om zonder verwijsbrief van een arts psychische hulp bij Eleos te krijgen? Ik heb bij een onchristelijke instantie hulp gehad, maar ik kon er niet heel veel mee omdat mijn problemen betrekking hebben op psyche en geloof.

Antwoord

Bij Eleos is het voor de hulpverlening altijd een verwijzing nodig van een huisarts, of een andere verwijzer. Zie voor informatie hierover ook de website.

Als de persoon die deze vraag stelt, nog bij de instelling is waar hij/zij nu hulp krijgt, kan hij ook vragen aan de behandelaar of deze hem doorverwijst.

Met vriendelijke groet,
Aartje Dekker

Lees meer artikelen over:

psychologie
1 reactie
pannenkoek
wij hadden zorgen met onze 11-jarige zoon, ook op geloofsgebied, en zijn direct naar Eleos gegaan, een andere instantie zou zeggen 'vind je het gek dat hij in de knoop zit.....' die hebben weinig of niks met het geloof.
Er is idd een verwijs brief nodig. Als je klaar bent en binnen een half jaar weer hulp nodig hebt kun je er wel zo heen.