Tijd tussen verkeringen

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Hoeveel tijd zit er ongeveer tussen het einde van een (serieuze) verkering en een volgende (serieuze) verkering? Ik snap wel dat dit voor iedereen weer anders is, maar is er ook een 'minimum' of wat is meer gebruikelijk? Ik vraag me dit af omdat mijn verkering vier maanden uit is en ik weer verliefd ben. Is dat raar? Of zoek ik een vervanging van mijn vorige verkering? Kan het wel zo snel?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

De vraag stellen is haar beantwoorden! Verliefd worden is iets heel persoonlijks, en alleen jij kunt bepalen of je aan een nieuwe liefde toe bent. Net zoals ook jij alleen zelf kunt bepalen of ‘zij’ een vervanging van de vorige relatie is. Het is wél goed om de zaken op een rij te zetten en jezelf dergelijke vragen te stellen. Maar een minimumtijd is niet zomaar –en dan ook nog zonder je te kennen- aan te geven. Misschien heeft jouw omgeving zo haar (voor)oordeel klaar, maar dat is géén maatstaf voor wat ‘noodzakelijke tussentijd’ betreft. Er is geen minimum noch een maximum tijd tussen het einde van een verkering en een nieuw begin aan te geven, júíst ómdat het zo persoonlijk is!

Ik wens je veel geluk!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verkering