Trouwalbum weggooien

C. M. Chr. Rots - de Weger / 9 reacties

Vraag

Aan Marijke Rots. U hebt mijn vraag inderdaad verkeerd begrepen. Ik heb verkering met iemand die is verlaten. Zij heeft het trouwalbum van haar huwelijk (met de man door wie ze is verlaten) nog in huis. Dit vind ik best moeilijk. Moeten wij dat ook in ons huis houden wanneer wij samen gaan trouwen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Oké, fijn dat u reageert. Toch blijf ik ook nu echter zeggen: het is niet aan u om te beslissen over iets dat niet van u ís! Ook al komt het bij een huwelijk in uw huis: het is van haar, het is privé-bezit. U kunt het verleden –haar verleden- niet uitwissen, of net doen alsof het niet bestaan heeft. Bespreken met uw vriendin, uw moeiten aangeven, is natuurlijk wél een zeer goede optie. Maar de beslissing over het houden of het wegdoen van dit trouwalbum moet zij in vrijheid kunnen nemen!

Hartelijke groeten,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

huwelijk
9 reacties
EVA
beste vragensteller,

Dat trouw album is niet het grootste probleem maar wel de relatie die zij gehad heeft en de pijn die daarna gekomen is omdat ze verlaten is!
Ze is toch één geweest met haar man, en dit heeft een grote inpackt, daar moet je niet gemakkelijk aan voorbij gaan, (dat zegt God ook zelf in Zijn woord)het is belangrijk mocht het tot een huwelijk komen dat ze met al haar pijn bij God geweest is, dat ze haar hele verleden heeft achter gelaten bij het kruis, dat er vergeving is dan kan God genezing schenken, en kunnen jullie een echt gelukkig huwelijk krijgen vlgs Gods plan.

Veel wijsheid en Gods zegen gewenst,
1a2b3c
Molly Malone

De vraag komt van de man die een relatie heeft met de verlatene die het trouwalbum heeft.
Christian
Ik wil niet vervelend zijn, maar volgens mij zit het probleem niet in het trouwalbum, maar in de nieuwe relatie die hier is aangegaan.

Die de verlatene trouwt, doet toch ook overspel? Ik merk wel eens dat hier heel makkelijk over gedacht wordt.

En ja, dan krijg je dit soort vragen. Maar in wezen heeft de vraagsteller Bijbels gezien geen toestemming om een relatie met deze vrouw aan te gaan.
EVA
ps Christian je weet helemaal niet de sittuatie waarom zij verlaten is dus kan je die bijbeltekst nu niet direct toepassen bij deze vraag.
en de vraag is nu niet mag ze trouwen ja of nee
Christian
@ EVA

Ik sta open voor een andere intepretatie van deze tekst, maar volgens mij is hij gewoon algemeen toepasbaar.
EVA
Christian

In matt staat er nog wat voor er staat anders dan om hoererij, en we denken gauw als er een scheiding is zijn ze allebei schuldig maar echt er zijn sittuatie;s waar 1 van beide er alles aan gedaan heeft, of juist overvallen is door het verlaten van man/vrouw.
maar goed daar gaat deze vraag niet om, het gaat hier om een trouwalbum wat een "bedreiging"vormt voor de relatie.
refoweb
Het gaat hier over het al dan niet weg doen van het trouwalbum. Andere discussies kunnen op ons forum gevoerd worden.
EVA
Dat geef ik toch ook aan in me antw dat het daar niet omgaat in de vraag om idd de discussie te stoppen!
erishoop
christian

hopelijk leer je hier wat van, hou je voor voordelende commentaar bij je
ik weet niets van deze situatie en jij ben ook geen helderziende
maar onthoud dit er staat oordeel niet want gij wordt geoordeeld wat doe jij wel wat volgens godswoord niet mag??? denk daar eens over na wie de steen vatte ontvange hem het eerst
in zijn aangezicht

met je vrome vooroordelende opvatting dooe je heel veel mensenpijn

want jij weet niet hoe en wat
voor je het weet zit je zelf hier of daar met de gebake peren( lees een niet gewilde situatie zoals ziekte,relaie problemen,o een onverwacht stervgeval)

dan praat je wel anders