Probleem met tampons

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Ik heb een probleem met tampons, etc. Ik kan het laatste jaar geen tampons meer inkrijgen. Gemeenschap en alles wat daarmee te maken heeft gaat ook niet meer. Als ik voel merk ik dat er iets voor zit in de binnenkant van mijn vagina. Zou u weten wat dit kan zijn? Ben heel bang voor een tumor o.i.d. want het is niet iets wat hoort volgens mij. Alvast bedankt!

Antwoord

Het gevoel dat er iets voor zit dat de ingang blokkeert, hoor ik vaker. In alle gevallen die ik tot heden heb gezien betrof dat niet een tumor, maar was het een spasme = samentrekking van de spieren bij de ingang van de vagina. Lang niet altijd was daar een specifieke reden voor aan te wijzen.

Ik zou het niet te lang laten bestaan, als ik je was, want het heeft de neiging zichzelf te versterken. Een gesprek met je huisarts lijkt op zijn plaats.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

medischtampon