Trouwalbum

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Mevrouw Rots, ik las uw antwoord maar ben niet degene die deze vraag heeft gesteld. Ik heb wel een vraag die opgeroepen wordt door het lezen hiervan. Ik heb verkering met iemand die is gescheiden. Haar man heeft haar verlaten voor een ander. Hij is ook gehuwd met die andere vrouw. Nu heeft hij het trouwalbum nog in huis. Is het dan beter om die weg te doen? Ook naar mij toe?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Dit heb ik een paar keer overgelezen. Begrijp ik goed dat de ex van uw vrouw het trouwalbum van zijn huwelijk met haar in zíjn huis heeft? Dan hebt ú daar toch niets over te zeggen? Het is zíjn bezit, gaat over zíjn leven (en –vorige- huwelijk).  Híj beslist wat ermee gebeurt, eventueel in overleg met de ex- en/of huidige echtgenote. Daar staat ú buiten! Zelfs buiten het overleg of mogelijke discussie die erover zou kunnen ontstaan!

U hebt uw eigen geschiedenis, voordat u haar leerde kennen. Uw partner heeft dat eveneens. U zult dat moeten respecteren, ook al is dat wellicht voor u een gevoelig punt!

Wanneer ik een en ander niet goed heb gelezen of begrepen schrijft u nog maar eens.

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees ook de vervolgvraag: 'Trouwalbum weggooien'

Lees meer artikelen over:

huwelijk