Stopweek

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Een vervolgvraag op de vraag “Plotseling bevallen”. Een collega van een vriendin van mij was aan de pil en was ook iedere stopweek ongesteld. De omgeving -haar collega's en mijn vriendin- had wel gezien dat ze iets dikker was, maar hen was verder niets bijzonders opgevallen; iedereen kan wel eens wat dikker worden. Zij is nu plotseling bevallen en wist niet eens dat zij zwanger was. Hoe is dit mogelijk dat een vrouw die de pil slikt en iedere maand ongesteld is, toch zwanger blijkt te zijn? Ik bedoel, ongesteldheid en zwangerschap zijn toch in strijd met elkaar?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

In de stopweek van de pil komt er vaak een stopbloeding. Deze bloeding is vaak minder qua hoeveelheid dan een menstruatie. Vaak zal de vrouw niet vloeien wanneer zij zwanger is geworden met pilgebruik. Het is echter wel mogelijk dat er wat bloedverlies is in de zwangerschap tijdens pilgebruik gedurende de stopweek. Ik verwacht wel dat het minder is dan gewoonlijk.

José de Jongh-van Hoof

drs. J. de Jongh-van Hoof

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Zevende-dags Adventist
  • Woon/standplaats:
    Rijssen
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

Tags in dit artikel:

medisch