Vriendin heeft hulp nodig

G.M. Koster / Geen reacties

Vraag

Een vriendin (14) van mij heeft echt professionele hulp nodig. Vroeger was ze echt super aardig en vrolijk, maar nu gaat het flink mis met haar. Ze ging eerst roken en stelen. Nu heeft ze een vriendje die drugsdealer is en dreigt ze een van mijn vriendinnen te vermoorden omdat ze haar irritant vindt. Ze is ook al een keer opgepakt door de politie voor diefstal. Haar ouders doen niks, behalve haar voor "kind van de duivel" af te schilderen. Zelf wil ze ook niet toegeven dat ze een probleem heeft. Ik blijf een beetje bij haar uit de buurt omdat ze me anders meesleurt. Ik wil haar erg graag helpen, maar ik heb geen flauw idee hoe. Weet iemand misschien wat ik voor haar kan doen?

Antwoord

Dit is niet normaal. Je kunt naar je eigen de huisarts gaan, hij heeft zwijgplicht. Je kunt hem alles vertellen en vragen of hij iets voor je vriendin kan doen. En gebed is het machtigste wapen. God kan dan door omstandigheden heen werken.

Met vriendelijke groet,
Truus Koster

Lees meer artikelen over:

vriendschap