Piekeren over ware liefde

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb sinds een half jaar verkering. Zie veel waardevolle dingen in de ander. Toch ben ik meer aan aan het piekeren dan aan het genieten of ze wel de ware voor me is. Hoe zou dat toch komen? Ik wil zo heel graag anders. Ben al wat ouder en heb negatieve ervaringen in het verleden opgedaan met een vrouw.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ligt het antwoord niet verborgen in de laatste zin? Eerdere negatieve ervaringen kunnen zeker van invloed zijn op de huidige situatie (het lijkt wel de reclame voor financieringen... resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst!).

Waardevolle dingen zien in de ander is mooi, maar dat is nog niet hetzelfde als “liefde voelen voor”. Soms is het een goed idee om te bedenken hoe het over zo’n vijftig jaar zou kunnen zijn: wil je met haar oud worden?

Denk ook na over de vraag waarom een vorige relatie eindigde. Daar is een oorzaak voor geweest... wees eerlijk tegenover uzelf! Analyseer uw gedachten en gevoelens.

Én bespreek ze met elkaar! Het is niet erg om onzeker te zijn, het is wel onvergeeflijk om dat alléén te willen ‘uitvechten’, terwijl zij récht heeft op uw gedachten, gevoelens en twijfels omtrent háár! Samen biddend, pratend en denkend kom je er achter of zij de ware is voor u, of u de ware bent voor haar.
Een goede en gezegende verkeringstijd toegewenst, waarin u steeds meer naar elkaar toe mag gaan groeien!

Gode bevolen,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verkering