Wat moet ik doen met mijn verliefdheid?

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Ik ben een jongen van 18 jaar en ben al sinds mijn 14e verliefd op een erg leuk meisje. Als je 14 bent is het, vind ik, veel te vroeg om een serieuze relatie te beginnen zoals ik die graag wilde. Ik heb daarom drie jaar gewacht en heb toen een poging gewaagd. Helaas wees ze me af. Ze had enkele problemen en vond zichzelf te jong om zich al te binden. Mijn vraag of ik het misschien later nog eens mocht proberen en of het dan misschien wat zou kunnen worden, sloot ze niet uit. Maar ik moest daar uiteraard niet vanuit gaan. Ik heb daarna geprobeerd mijn verliefdheid/liefde af te bouwen en dat is me toen redelijk gelukt. Maar nu komt het verliefde gevoel weer terug. Ik weet niet wat het is, maar ze blijft erg speciaal voor me. Ik heb in verschillende vragen en antwoorden gelezen dat een verliefdheid niet langer dan twee jaar duurt, maar ik zit al over het dubbele. En het wordt niet minder. Maar nu komt mijn eigenlijke probleem. De afgelopen twee jaar heb ik het niet zo gemakkelijk gehad. Problemen op school, persoonlijke problemen, psychische problemen en een depressie, het heeft er de laatste twee jaar voor gezorgd dat ik niet sterk in mijn schoenen sta. Ik ben nu weer bezig de draad op te pakken, heb ook hulp bij Eleos, maar het gaat moeizaam. Ik heb nog erg veel last van stemmingswisselingen en ik ben van kleine dingen, onverwachte kritiek e.d. nog flink ondersteboven. Kort gezegd: ik ben hard bezig mezelf te leren kennen mijn eigen identiteit te ontwikkelen, mijn eigen leven op de rails te krijgen, proberen weer diegene te worden die eigenlijk ben. Wat moet ik doen met mijn verliefdheid? Ik houd van dat meisje, ik voel me best eenzaam, en ik verlang naar een vriendin die ik helemaal kan vertrouwen, die ik alles kan vertellen, een maatje voor het leven. Maar hoe kan ik mij nu geven aan een meisje, hoe kan ik een meisje beter leren kennen, als ik nog met mijzelf in de knoop zit? Meisjes willen graag een sterke jongen waar ze op terug kunnen vallen. In mijn geval zal ik haar in het begin meer nodig hebben, dan zij mij. Ze zal veel geduld met me moeten hebben. Dat kan ik toch niet van haar verlangen? Opzich is dit allemaal geen probleem, maar ik weet nu niet wat ik met mijn verliefdheid doen moet. Het is denk ik verstandig om te wachten tot ik mezelf weer ben, maar misschien raak ik haar dan wel kwijt aan een ander. Aan de andere kant zou ik het ook graag even willen laten rusten, wat ik heb al stress genoeg, en alle emoties van het verliefd zijn, kansen afwachten, afwegingen maken en dan het uiteindelijk vragen zal ook veel stress en spanning opleveren, want het zal niet zonder slag of stoot gaan. Terwijl ik toch verliefd ben, ik zou haar zo graag als meisje willen. Wat moet ik doen? Het is misschien een beetje onsamenhangend verhaal, maar ik hoop dat u mij een antwoord kan geven.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste 18-jarige,

De beste raad die ik je kan geven is: bespreek het met Eleos als je daar toch al contacten mee hebt. Je verhaal is niet onsamenhangend, maar zíj kennen je intussen en mijn antwoord zou toch maar anoniem zijn!

Ik wens je wél alle goeds toe, in je persoonlijke leven en ook in de liefde!

Een hartelijke groet,

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verliefdheid
2 reacties
evelienlut
Beste jongen,

Al ben ik een meisje dan kan ik best een beetje inkomen hoe jij je voelt. Kan heel moeilijk zijn om verliefd te zijn en je zit met jezelf in de knoop.

Sterkte jongen in alle dingen!
davinci
Het beste medicijn hiertegen is: een ander meisje vinden. Die ander wordt dan namelijk opeens een stuk minder interessant!