Verkering maar geen vlinders gevoeld

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Aan Marijke Rots, n.a.v. uw antwoord op 28 mei. Zelf heb ik nog nooit vlinders in de buik gehad, en toch heb ik een goede relatie. Moet ik dit dan uitmaken omdat ik toch niet verliefd genoeg ben? Ik ben niet de vraagsteller. Ik schrik echt als ik zoiets lees. Ik heb mijn hele leven nog NOOIT vlinders gevoeld. Ik weet niet eens hoe dit voelt. Ik ben iemand die ontzettend verstandelijk de dingen beredeneer. Toch heb ik een hele lieve vriend. Maar nu lijkt het net door uw antwoord dat het dan niet goed zou zitten, want vlinders zijn nodig zegt u. Daar schrik ik erg van.

Antwoord

Beste vraagsteller,

De vragen worden anoniem gesteld, de antwoorden zoveel mogelijk aansluitend op het anonieme gebeuren gegeven. Dat betekent echter niet, dat zo’n antwoord rechtstreeks op jou betrekking zou hebben!

Jij bent te feliciteren als je een lieve vriend hebt en met hem een goede relatie zoals je schrijft. Het meisje van 28 mei zat met de vraag wat het verschíl is tussen “echte verliefdheid” en “het erg fijn vinden om persoonlijke aandacht te krijgen.” Dáár was het antwoord op gericht. En dat heeft dus níéts met jouw situatie te maken!

“Vlinders voelen” zou je ook kunnen omschrijven met heel erg blij worden als je hem ziet. Dat is meer rationeel omschreven, maar niet minder écht!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid
1 reactie
hendrika53
Dag vragensteller , ik heb verschillende mensen gesproken die dachten dat ze percee vlinders moesten voelen ,wil het oke zijn .heb ook mensen gesproken die geen vlinders voelden ,maar een intense liefde ,dus laat je niet van de wijs brengen door redenaties van anderen .Verder sluit ik me aan bij het antwoord van Marijke .Wees zuinig op zo n lieve vriend. groetjes Hendrika